Száguldás az átjárón, a bakterrel szórakoznak az autósok

A vasút szerint a közbeszerzés miatt csúszik az átadás.
A MÁV szerint egy ideiglenesen leállított közbeszerzési eljárás miatt csúszik a várdai fénysorompó átadása. A vasúttársaság szerint körülbelül két hét múlva már üzemelni fog a berendezés.
Hónapok óta nem működik a sorompó a várdai vasúti átjáróban, ahol a bakter az út közepére kiállva próbálja felhívni az autósok figyelmét a veszélyre. Október elején ugyan a MÁV csúcskategóriás fénysorompót ígért a fonyódi útat keresztező csomópontra, ám az eredeti időpontra, karácsony előttre nemhogy a fényjelző nem készült el, de a régi, lepusztult tekerős sem működött.

? December 14-én reggel a várdai állomás teljes csapórudas sorompójának mindkét rúdját összetörte egy traktor, mely elhajtott a helyszínről ? tájékoztatott Kavalecz Imre, a vasúttársaság sajtófőnöke. ? Mindkét csapórúd elhajlott, kifordult a tartóvillából és széttört. Összetört a két csapágy is, s megrongálódott nyolc fényvisszaverő-tábla. A károk helyreállítása teljes újjáépítést igényelne. A vasúti átjárót a vonatkozó előírásoknak megfelelően a vonatközlekedés idejére jelzőőr biztosítja. Az egyik oldalra állványra tett lámpát helyez el, a vágány másik oldalán pedig ő maga áll a vonat elhaladásáig. A biztonság így nem szenved csorbát.

A várdaiak tartanak a további csúszástól

Többször beszéltem sorompó-ügyben a MÁV illetékeseivel ? mondta Varga András, Várda polgármestere. ? Először január elejére, legutóbb február közepére ígérték az új fényjelzőt. Attól tartok, ha tényleg a közbeszerzési eljáráson múlik az üzembe helyezés, tovább fog csúszni az átadás. Ez így nem megoldás, ha csúsznak a kivitelezéssel, miért nem állították helyre a régi berendezést. Nagyon veszélyes az átjáró, nap mint nap tapasztaljuk, hogy az autósok fittyet hánynak a bakter jelzéseire. Rossz a közlekedési morál, és félünk, hogy valamilyen tragédiába torkollik a sorompó hiánya.
Legalábbis a vasúttársaság szerint. Az említett vészjelző ugyanis nappal talán ha öt méterről látszik, a helyi bakter jelzésével pedig sok autós egyáltalán nem törődik. Ottjártunkkor is akadt olyan sofőr, aki a tilos jelzés ellenére lassítás nélkül haladt át a síneken ? Németh János bakter szerint amikor kiáll az útra, egyesek azzal szórakoznak, melyikük tud közelebb elszáguldani mellette. A helyzet tehát messze nem ideális, s vélhetően csak idő kérdése, mikor okoz tragédiát a sorompó hiánya. (A várdai átjáróban korábban már történt halálos tragédia: nyolc építőmunkás halt meg 1969-ben, amikor mikrobuszukat maga alá gyűrte a vonat.)
? A korszerűsítés a tervek szerint a tavalyi év végéig befejeződött volna ? állította Kavalecz Imre. ? A külsőtéri elemeket, beleértve a fénysorompó-jelzőket a Pécsi Területi Központ dolgozói telepítették. A sorompó vezérlő szekrénye közbeszerzési eljárással kerül beszerzésre: az eljárást a Közbeszerzési Döntőbizottság december elején leállította, majd csak december közepén engedélyezte a folytatását. Emiatt csúszik az új sorompó átadása, ám körülbelül két hét múlva már üzembe helyezhető lesz az új berendezés.

Addig pedig talán már nem történik tragédia...

Vas András, 2008. 1. 29.

Hírlevél és Sajtóanyag: 

Magyar Falu Program

Magyar Falu Program

Várda-Magyaregres összekötő út építése

Önkormányzati épületek energetikai korszerűsítése

Önkormányzati épületek energetikai korszerűsítése, Széchenyi 2020

Háziorvosi alapellátás fejlesztése Somogyjád, Várda és Alsóbogát településeken

Háziorvosi alapellátás fejlesztése Somogyjád, Várda és Alsóbogát településeken

Többfunkciós közösségi tér/szolgáltató központ létrehozása Várdán

Többfunkciós közösségi tér/szolgáltató központ létrehozása Várdán, Széchenyi 2020

Belső-Somogy értékeinek megőrzése

Belső-Somogy értékeinek megőrzése

Házi komposztálás népszerűsítése Várdán Projekt

Magyarország Megújul, Széchenyi Terv, Európai Únió